Jdi na obsah Jdi na menu
 


KA 03

logolink-eu.jpg

Marketing okrasného zahradnictví

 

Podrobný popis realizace klíčové aktivity:

    V šestihodinové dotaci seznámíme profesní skupinu z oblasti okrasného zahradnictví se směry zlepšení marketingu a prodeje produktů okrasného zahradnictví v ČR. Nejprve poukážeme po analýze zahraničního obchodu na příležitosti pro pěstování druhů rostlin, které dovážíme a umíme si sami kvalitně vypěstovat. Pro profesní skupinu pracovníků zahradnických center vypracujeme katalog vzorových projektů zahrad a předzahrádek jako jednu ze služeb zlepšení poradenství při prodeji. Obecné zásady marketingu přeneseme domarketingu v zahradnictví. Dále specialisté z VÚKOZu v Průhonicích prosloví přednášku o sortimentu květin z hlediska nízkých nároků na energie. Další specialista z Bohemiaseed s.r.o. přednese informace o technologiích výtápění a možnostech úspor podle typu paliva a podle technologie. S cílovou skupinou budeme pracovat v průběhu přípravy studijních materiálů, tzn. při osobních konzultacích si prověříme vhodnost informací o marketingu. Hlavní aktivitou dvaceti představitelů cílové skupiny bude pilotní ověření, které plánujeme v říjnu 2014 v aule školy. Realizace klíčové aktivity bude probíhat v následujících fázích tj. sepsání studie na základě získaných informací z literatury a na základě zkušeností a následné zjišťování potřebnosti sepsaných informací pro zahradnické firmy zabývající se prodejem v zahradnických centrech nebo prodejem v produkčním zahradnictví.

Nákladově se k této aktivitě váží osobní náklady, tisk studijních materiálů a podíl na nákladech z nákupu literatury.

Výstup klíčové aktivity:

    Základním výstupem bude studijní materiál pro vzdělávací aktivity profesní skupiny se zájmem o marketing v okrasném zahradnictví. Jednotlivé kapitoly se budou týkat:

1. Význam marketingu pro prosperitu v zahradnictví.

2. Obecné zásady marketingu.

3. Inovace prodeje v zahradnictví

3.1 Katalog plánů sadových úprav zahrad pro zahradnická centra

3.2 Poradenství při prodeji a další služby jako řez nakoupených rostlin; dětský koutek a další

4. Ceny okrasného zboží a možnosti snížení cen

4.1 Výběr okrasných rostlin s nízkými nároky na teplo

4.2 Náklady na výtápění a ceny za teplo ve skleníkovém hospodářství

5. Analýza zahraničního obchodu s okrasným zbožím jako výchozí základna marketingu v zahradnictví.